Sfaturi de fitness pentru pisici

  • Pisica in saritura

Există foarte multe pisici de apartament supraponderale sau obeze. Aceste pisici prezintă riscuri ridicate când vinde vorba de boli precum cancer, diabet, afecțiuni respiratorii și ale inimii, afecțiuni ale rinichilor sau tensiune arterială crescută. Nu vă speriați dacă aveți un animal de companie „pufos”. Vă prezentăm câteva modalități prin care felinele voastre să se mențină în formă, de la exerciții fizice la o alimentație adecvată pentru pisici.

1. Regele (regina) „junglei”

Săritul peste obstacole și zgâriatul anumitor obiecte sunt moduri eficiente prin care pisica poate să ardă calorii. Puteți să improvizați când vine vorba de obstacolele din casă destinate felinelor, dar aveți grijă să nu le așezați lângă obiecte importante, ce pot fi răsturnate cu ușurință (televizor, plante etc). Puneți-i la dispoziție animalul de companie un covoraș special în care să își înfigă lăbuțele. Astfel, își tonifică spatele și umerii.

2. Partener de joacă

Încurajați-vă animalul de companie să se joace măcar 20 de minute pe zi. Încercați să trageți o jucărie în apropierea felinei și convingeți-o să vă urmărească. De asemenea, dacă aveți posibilitatea, puteți lua o a doua pisică acasă. Dacă are permanent un un partener de joacă, animalul de companie va avea activitatea și când sunteți la lucru.

3. Alimentație adecvată

Cereți sfatul unui medic veterinar. Dacă acesta ajunge la concluzia că felina voastră este supraponderală, discutați despre cum puteți reduce porțiile zilnice de mâncare sau chiar să optați pentru un nou tip de hrană pentru pisici, cu conținut mai mic de calorii.

4. „Explorarea” străzilor

Credeți că doar câinii pot fi plimbați în lesă? Greșit. Puteți face același lucru și cu pisica voastră. Avantaje? Felina va face mai multe exerciții în timp ce va fi ferită de riscurile reprezentate de animalele de pe stradă sau mașini.
În ciuda vorbei din popor, pisicile pot să și înoate, iar aceasta activitate este extrem de benefică pentru felinele supraponderale.

About the Author: