5 argumente pentru a consuma ouă

  • Ouă la micul-dejun

Consumul de ouă ne poate oferi doza ideală de proteine din alimentație. Creșterea găinilor ouătoare în gospodărie ne oferă acces la una dintre cele mai calitative și rentabile surse de proteine. Un aspect foarte interesant este că un singur ou conține 12 vitamine, aminoacizi și minerale esențiale pentru organism.

Pe scurt, nutrienții dintr-un ou sunt: proteine, vitamina D, vitamina B12, colina, vitamina A, fier, vitamina B6, vitamina E (seleniu și zinc), fosfor și acid folic. Probabil recunoașteți cele mai multe componente din această listă. În rândurile următoare, vă explicăm de ce sunt importante acestea pentru organismul nostru.

INFORMAȚII DESPRE OUĂ

Dezvoltarea fătului – toate componentele unui ou sunt bune pentru alimentație în timpul sarcinii, însă colina, acidul folic și zincul au un tol important pentru dezvoltarea sănătoasă a fătului.

Sănătatea oaselor – ouăle sunt bogate în vitamina D. Acest nutrient este important în dezvoltarea oaselor, jucând un rol decisiv în absorbția de calciu.

Musculatură – ouăle sunt o sursă importantă de proteine – un singur ou conține 6 grame de proteine. În plus, conțin și aminoacizi, astfel că ouăle ne ajută la dezvoltarea eficientă a musculaturii.

Pentru creier – colina este importantă și la acest capitol. Colina este o substanță asemănătoare vitaminelor care este grupată în mod normal cu vitamina B. Nu este esențială doar pentru dezvoltarea fătului, ea are rol în sănătatea creierului și la adulți. De asemenea, colina are un rol important și pentru memoria noastre. Astfel, pe măsura ce avansăm în vârstă, consumul de ouă ne poate ajuta.

Sănătatea generală – luteină, alături de zeaxantină și alți aminoacizi, este foarte importantă pentru sănătatea ochilor. Acești nutrienți sunt de asemenea esențiali și pentru sistemul imunitar, care luptă împotriva bolilor.

Când creștem păsări în gospodărie, este important să le oferim furaje și hrană de calitate, dacă ne dorim ouă pe măsură. Nu uitați, acest aliment este foarte important pentru alimentația noastră.

About the Author: